RESUM DE LA SETMANA DE REFLEXIÓ
DEL 11 AL 15 DE NOVEMBRE
Dilluns 11:
Conferència de Jaume Cela i Excursió de 13km del Baixador de Vallvidrera fins a Sant Cugat.
Dimarts 12:
Visita al museu MNAC de Barcelona.
Dimecres i Dijous 13 - 14:
Dia de pràctiques a l'escola del Mar.
Divendres 15:
Grup "Tal com sona" i Conferència sobre la pissarra digital.
Crec que aquesta activitat no va estar ben organitzada, ja que des de el començament no es va tenir en compte els alumnes que faltaven. Crec que els mestres no es van repartir bé ja que van sortir tots al final, cosa que va fer que hi hagués grups que es perdessin, com per exemple el meu grup i jo, que ens vàrem perdre una mica, i això va fer que la caminada durés més.
Personalment penso que no es va tenir en compte l'estat físic en que es trobava el grup, van ser una excursió massa llarga.
Conferència Jaume Cela
Personalment
aquesta xerrada m’ha agradat força ja que en Jaume Cela és una persona que
porta a la seva motxilla moltes vivències en l’àmbit de l’educació i ens ha
pogut fer un petit tastet sobre tot això.
Ens
ha posat sobre la taula els quatre reptes que l’escola es planteja avui dia,
reptes que em donen a pensar sobre moltes coses, coses bàsiques, però a la
vegada complexes quan es posen en pràctica.
També
ens ha llençat a l’aire tres preguntes com: Que hem d’ensenyar? Quina relació
ha de tenir el present amb la tradició? De quina manera el currículum ens pot
ajudar ... Preguntes que no són fàcils de contestar, o almenys per a mi.
Per
altra banda, m’ha agradat la manera com ha desglossat els quatre reptes, donant
una explicació i posant exemples.
I per acabar, la
frase que més m’ha agradat ha sigut: Fas de mestre, ser mestre només t’ho
reconeix l’alumna.
La visita al museu MNAC ha
sigut: Històries i Relleu.
L’objectiu d’aquesta
activitat és conèixer què és l’escultura, saber diferenciar la figuració de
l’abstracció.
Encara que la guia Judit
ens va explicar com ho feia quan la visita era per a nens d’edats compreses
d’entre 4 a 8-9 anys, amb nosaltres va simular que érem nens, encara que hi va
haver variacions.
La
meva impressió d’aquesta visita ha sigut molt bona ja que ha tingut aspectes
dinàmics, i cada cop que veiem una
escultura i ens l’explicava, fèiem una
petita activitat o una demostració. M’ha agradat el taller, és interessant
sobretot pels nens, d’aquesta manera els ajuda a recordat tot el que han vist.
Dia de pràctiques a l'Escola del Mar
La setmana sobre de fer totes aquestes activitats, vam realitzar uns treballs per Seminari, aquesta activitat va consistir en fer un PowerPoint sobre l'escola que havíem passat dos dies, tots van exposar tant idees pedagògiques com sensacions viscudes.
El Prezi que he fet de la meva escola és el següent:
Grup tal com sona
Aquesta activitat va ser molt divertida i dinàmica, em va agradar molt tot el repertori que van portar per fer la sessió i el fet de que la música fos en directe.
Conferència sobre les pissarres digitals
En questa xerrada han intervingut
tres mestres, que ens han mostrat com s’utilitzen les tecnologies a l’aula i a
l’escola, els avantatges i els inconvenients que hi ha.
El primer d’ells és en Miquel, que
ens ha mostrat com les PDI ens permeten obrir-nos i visitar el món.
PDI à Ordinador à
Projector = Dins de l’aula podem
aconseguir tot tipus d’informació.
Amb la PDI hi ha una interacció, no
necessàriament educativa, els nens han d’interactuar. Ens permet mostrar-nos
informació i treballar amb ella. És una tecnologia que està al servei de
l’aprenentatge. Això sí, ha de ser un racó més de l’aula i no pas el centre de
la classe.
Tot seguit els dos mestres de
l’escola Mare de Déu de la Mercè, la Marta Palet i en Jordi Bigues, ens han fet
la presentació el seu projecte de digitalització des de P3 fins a 4t de la ESO.
El projecte d’aquesta escola consisteix en treballar amb l’Ipad com una part més de l’aprenentatge a l’escola.
El projecte d’aquesta escola consisteix en treballar amb l’Ipad com una part més de l’aprenentatge a l’escola.
Disposen de 40 Ipads pel treball
entre iguals.
Ens han comentat perquè i com van
integrar aquesta eina a les aules, primer es va fer una repartició d’ Ipad per
mestre i aquests durant uns mesos havien de treballar amb ell, per dominar-lo i
més tard poder treballar amb els seus alumnes.
Fan una utilització per a la
gestió, d’agenda, d’avaluació ...
L’utilitzen quan fan racons de
treball, per treballar les matemàtiques, la llengua, ja que no disposen de
molts Ipads i ho han de fer en grups reduïts. Això ho fan al cicle inicial i
empleen 2 hores setmanals.
Ens han mostrat vídeos i activitats
que ells treballen amb aquesta eina. Un dels programes de creació d’aquestes
activitats és l’ Educaplay.
Les aplicacions utilitzades a cicle
inicial són: puppetpals, en el que els nens treballen la dinàmica en grup.
També treballen projectes a l’aula
d’anglès on els hi són molt útils els Ipads.
I per acabar la reflexió final d’aquests mestres ha sigut que
aquest projecte ha tingut una bona acceptació per part dels infants, i que ha
servit per endreçar-se i connectar-se amb els racons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada